maandag 23 februari 2015

Help! Ik wil gezond haar!

Ons haar en nagels maken een groot deel uit van ons uiterlijk. Persoonlijk vind ik mijn haar belangrijker dan mijn make-up omdat ik make-up niet noodzakelijk vind om er goed uit te zien. Een mooie gezonde coupe doet al veel.

Koude, kleuren, stijlen enz. heeft effect op je haar. Je haar kan broos, droog en breekbaar worden. Door je haar te voorzien van voldoende vocht, verzorging en een kappersbeurt blijft het gezond en soepel. Voor mij is dit helaas niet voldoende. Mijn haar voelt zo droog en broos aan en het knoopt super snel. Ik wijd dit vooral aan de winter en het kleuren. Ik heb verschillende huismiddeltjes geprobeerd zoals voldoende water drinken, nachtje slapen met arganolie of olijfolie maar niks lijkt te werken. Ik ging dus opzoek naar een andere oplossing en die vond ik ook! Biergist pillen, die bevatten Vitamine B waardoor je haar stevig en gezond word. Biergist pillen kun je kopen bij een natuurwinkel of in het kruidvat. 

Bij de natuurwinkel vertelde de verkoopster dat biergist pillen  inderdaad een effect heeft op het haar maar dat het niet specifiek ontwikkeld is voor het haar. Ze raadde aan om een product te gebruiken dat specifiek ontwikkeld is voor het haar. Ik kwam dus voor biergist pillen en ging buiten met Hair Balance van Buurmans.

Deze tabletten bevatten o.a. zink, koper, biotine en specifieke vitamines (vitamine B). Zink en biotine (vitamine H) ondersteunen het behoud van normaal haar en koper draagt bij tot een normale pigmentatie van het haar. Dit product is vervaardigd van natuurlijke grondstoffen.

De verkoopster raad aan dit product toch een 3 à 4 maand te gebruiken om effect te zien. Ik besloot te starten met één doosje dat 30 tabletten bevat. Ik neem vanaf vandaag 1 pilletje per dag.

De tabletten zijn vrij groot en hebben een bruine kleur. Het ziet er niet appetijtelijk uit, moet ik eerlijk toegeven. Zolang het maar werkt. 

Ik ga dit product nu een maand uit testen, binnen 30 dagen mogen jullie al een eerste verslag verwachten.

Hair Balance vind je in de natuur winkel voor ongeveer 10 €

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of het werkt! Zelf heb ik (denk ik) redelijk gezond haar, maar ik heb dan ook het geluk dat mijn moeder kapster is en weet welke producten goed zijn voor mijn haar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat het werkt, ik ben nu aan de eerste kuur begonnen maar na drie dagen merk ik natuurlijk nog geen verschil. Ja ik denk dat dat er wel veel toe doet als iemand in je dichte omgeving kapster is, die weten wat wel en niet goed is voor je haar.

      Verwijderen