vrijdag 28 november 2014

Review - Rainpharma brightening face scrub



Een face scrub (scrub voor het gezicht) kopen vind ik altijd vrij moeilijk. Ik heb een gevoelige huid en ik wil toch graag een ecologisch en natuurlijk product.



Rainpharma heeft een face scrub in het gamma dus ik besloot hem even te testen.  Onze gezichtshuid is redelijk dun zeker rond de ogen. Ruwe scrubs kunnen dit beschadigen, krasjes in maken of gaan irriteren. Een korrel die  niet mooi rond is en waar scherpe kantjes uitsteken kan eveneens onze huid gaan beschadigen. Een fijne korrel is dus echt wel van belang en heeft de functie om dode huidcellen te verwijderen en de textuur van de melk gaat de huid de verzorgen en eventueel te kalmeren. Een zachte scrub is dus echt wel belangrijk voor onze fijne en dunnen huid. 


Rainpharma zijn producten zijn bijna volledig natuurlijk en bevatten geen parabenen, kleur- of geurstoffen, geen schuimmakers, enz. Ideaal voor mijn gevoelig huidje.

De face scrub mag gebruikt worden in combinatie met een vapozone (damptoestel) en een frimator (borstel toestel) Rainpharma raad wel aan om hun lotion te gebruiken als je deze toestellen hebt gebruikt. Een lotion gaat de alle resten van de producten grondig verwijderen.



De face scrub zit verpakt in een stijlvolle zwarte doos met een leuk motto "Give aggressive scrubs the boot and fall in love with something gentler and more effective". Stap dus af van de agressieve scrubs en word verliefd op iets wat zachter en effectiever is. Dit motto vind je ook terug op het flesje met zwart pompje. Door gebruik te maken van een pompje kun je het product langer bewaren en is de kans op mogelijke bacteriën in het product zelf kleiner. 

De scrub zelf voelt heel zacht aan en heeft een fijne korrel. De korrel is gemaakt van jojoba olie en hebben geen scherpe kantjes. Hierdoor gaan ze je huid niet gaan beschadigen. Deze bolletjes zijn ook natuurlijk afbreekbaar, een pluspunt voor het milieu. Ik vind dit een heel aangename scrub, hij is zacht en verzorgt mijn huid.

Voor meer informatie kan je natuurlijk altijd terecht op de website van RainPharma. Je kan natuurlijk ook artikels en reviews lezen die ik geschreven heb. Een artikel over de RainPharma store vind je hier.


2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed! Ik ben benieuwd geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er tevreden over. In het algemeen ven ik. Wel tevreden over rainpharma

      Verwijderen