donderdag 11 september 2014

Review - Real Techniques kwasten



Real Techniques is in België vrij moeilijk te verkrijgen. Je moet al naar Nederland reizen om deze kwasten te kunnen kopen. Ook ik heb geen ervaring met Real Techniques, maar ik had wel al positieve reviews gelezen van mijn Nederlandse collega's. Ik besloot toch eens opzoek te gaan naar veilige online webshop. Deze vond ik, Enchantra, Ook dit is een Nederlandse webshop. Ik betaalde met een creditcard en een week later vond ik deze kwasten in mijn brievenbus!

Ik bestelde de Real Techniques Duo-Fiber Collection en een Foundation brush. Deze kwasten hebben een aluminium handvat, hierdoor zijn ze licht en makkelijk in gebruik. Het zijn echt multitasker kwasten. Je kunt ze voor zowel poeders, liquide en crème producten gebruiken.

Real Techniques duo-fiber collection is een LIMITED EDITION en bevat drie kwasten. De kwasten hebben zwarte haren, de uiteinden zijn wit. Ohja dit zijn trouwens stipple kwasten. De synthetische haren zijn hand geknipt en 100% diervriendelijk. Verder voelen de kwasten heel zacht aan.

Deze set bevat:

  • duo - fiber face brush
  • duo - fiber contour brush
  • duo - fiber eye brush













Duo-fiber collection - Face brush: deze kwast is ontworpen voor een lichtgewicht applicatie.


Met de face brush breng ik zowel poeder als bronzer aan. De kwast neemt poeders mooi op en geeft ze ook mooi af op het gezicht. Dit is een stiple brush, hierdoor blend de bronzer makkelijk in en geeft het een heel natuurlijk effect. 

Duo-Fiber Collection Face brush

Duo-fiber collection - Contour brush: deze kwast is heel wat fijner en smaller dan zijn grote broer. Dit kwastje is aangenaam om werken in de T-zone, omdat hij zo fijn is past hij overal tussen. Met deze kwast breng ik vooral highlighter aan.

Duo-fiber Collection contour brush

De nog kleinere en fijnere eye brush is ontworpen voor de afwerking rond je oog. Om eventueel concealer of poeders aan te brengen. Ik vind hem ook wel geschikt om even een oogschaduw uit te blenden in de arcadeboog. 

Duo-Fiber eye brush
Duo-fiber collection

Foundation brush

Verder kocht ik nog een foundation kwast. Ook van deze kwast zijn de bovenste haartjes uitgedund en hij is schuin afgesneden. Het eerste wat me opviel aan deze kwast, is zijn opvallende vorm. Hij is schuin afgesneden met een uitloper, ook is hij vrij dik. Het handvat ziet er anders uit, zijn hals is smaller.
Met deze kwast breng je vloeibare foundation aan. Voor de wangen en voorhoofd vind ik hem niet werken, ik heb de indruk dat hij strepen achter laat en het duurt gewoon iets langer dan met een stipple brush. Ik vind hem wel geweldig voor ronde de ogen, de neus, lippen en oren. Door zijn vorm past hij overal en werkt hij mooi uit.


Foundation brush

Ik moet mijn Nederlandse collega's bijstaan ik hun mening. Het zijn heel fijne kwasten, ze voelen zacht aan en liggen makkelijk in je hand. Door hun aluminium handvat zijn ze ook zo licht. Ze zijn wel iets prijselijker dan andere merken maar al bij al valt het goed mee. Een ander pluspunt is dat ze makkelijk te reinigingen zijn.

Duo Fibre Collection (limited edition): 18.82 €
Foundation brush: 7.77 €

Zoals eerder vermeld bestelde ik deze via Enchantra.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten